V for VG, Vår och ... Vadå?

från att dagen började dåligt, rensade jag huvudet från nya linero till skolan, det kändes lite bättre då. ännu bättre blev det när första lektionen var inställd, visst lite onödigt att vara i skolan 10.20 när man börjar 12.40. men tove och lillie och jag åkte in till stan och åt lunch i stadsparken, njöt av det fina vårvädret. våren kommer med stormsteg (utan storm förhoppningsvis) har sett årets första fjäril, och nyckelpiga (för mig i alla fall). värme, äta ute, fågelkvitter och bah jaaah, våren är här :)

så kom man tillbaka till skolan, textkommunikationen var också helt okej idag, dörren till balkong/random trappa var öppen och in strömmade värme och ljus. skrev klart krönikan och gav den en ganska dålig rubrik, men vad tusan. skickade in reportaget också. så ja, blir jag godkänd blir jag glad för det är så skönt att det är ivägskickat. sen blev det ellis sjukligt goda tigerkaka och (för mig) ett 20-tal päronnåntingkakor med choklad på som jörgen tagit med sig. jag dör, kakor som man inte känner mättnad av och bara kan äta upp typ, aaaaaaaaaaaah. mummah :]

den här gången gick i alla fall matteprovet bättre tror vi, fast det kändes sämre. men pelle rättade snabbt igneom och han sa att det verkade ligga på vg i alla fall, så jag är nöjd om han har rätt. och sjukt fint att lillie kom springandes efter mig när jag sist gick ut från matten, hon hade väntat typ ballelänge, qtipie  :'] så vi gick in till staun och tog bussen hem. pratade om gamla tider. fina fina förra våren. puss

DET är faktiskt en dålig sak med våren, man börjar tänka på gamla minnen som aldrig kommer tillbaka. och ännu värre. gamla känslor kommer tillbaka. jag har inte lyssnat så mycket på lasse lindh sen... ja det har ju knappt gått att lyssna på sen förra året. sick. men det är man ju över. totally!               eller ja, ibland...


spott-o-fy lista.
kommentar: mja. garagemusik med inslag av kvinnliga smörsångare. perfekt bakgrundsmusik, innehåller random låtar och mina favoriter som alltid får mig att lägga mig ner på sängen och bara tänka. alltid allting aldrig nånting


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback