i'm in a mess*\\

flummar, somnar om och vaknar medan andra går till sängs. skjuter upp problemet för ett tag, för stunden. men jag märker att alla har fått nog av mig. skulle, borde... tar det sen, vad ska det bli av mig? "vad har du gjort av dig, för dig, med dig själv?" situationen är så sjuk.

//skola. ja. eller nej. jag pluggar, eller gör jag verkligen det. jag vet inte vad jag har fyllt upp mina vardagar med. syndat på alla möjliga vis har jag lyckats med i alla fall.\\

maskerad i fredags, 18 år till jennifer och sofia - riktigt mumsigt, kul och whoop whoop. var utklädd till kanin - vilket jag borde vara varje dag, verkligen. aldrig har jag hört att jag är så söt som jag tydligen är som kanin, alla kom fram och kramade och gosade. OOOH TOUCH ME! mwah :3
   lyckades synda allt för mycket, göra någon slå-sönder-väggen-sur vilket oftast, även i det här fallet slutade med trasiga knogar. och jag som inte klarar av att göra folk sura. men antagligen var människan alldeles jättefull ändå. 
  sen sårade jag en till. inte på riktigt, jag bara för andra gången vek av från fredagstraditionen. förra gången fuskade jag och hoppade av lite tidigare men nu klamrade jag mig fast vid en annan, och där har vi ännu en synd. jajaja, är inte den som brukar göra sånt här, jag får viska det så att ingen hör...




//barfota i sandby klockan fem. det var ljust och linnet satt lite snett. "vad fan håller vi på med?"
hah, ibland så behöver man bara leva.\\


lördagsmorgon. upptäckte att jag varit för trött för att ta på mig pyjamas. tvingade kvar mig i sängen tills nio. svalde två ipren tillsammans med mina andra vitaminer, ifall ifall. fixa, dona, handla och hej hallå så kom kusinerna och plötsligt var vi på väg till lund för att se karnevalståget. fint. tradition trots att karnevalen i sig är fruktansvärt överskattad. men tåget är liksom, det ska vara med. och ja, vi ses om fyra år igen.
   förutom att jag var sjuk i magen och jävligt tråkig så var det mumsigt att träffa kusinerna, att få snackelisnacka med feffs (och så var det inte det) - jo jag svär, det var det. på riktigt, inte alls sådär löljig som killlen som häller kaffe över sig själv!
   på kvällen blev det tacogratäng och sedan mumma med godis och The Imaginarium of Doctor Parnassus med fille/feffs/enheldrööösmedsmeknamn, jag kunde dock inte andas med näsan och drägglade ner hela soffan. känns sådär.


vaknade tidigt morgonen därpå, men då jag somnade i sodukosidorna i söndagstidningen gick jag och la mig igen. städa återigen, sen kom resten av hellgrensläkten (- hassefamiljen men + farmor) firande av pappa och massa god mat. fint. jag är kanske onormal men jag gillar att spendera tid med familj och släkt. det är liksom, otroligt bra.
   kvällen erbjöd ben&jerry och lite godis till middag och avatar med mapasis - me like me like



idag har det varit skola, dagen började dåligt, tappade bort mitt busskort förra veckan så jag cyklar ju, och det var kallt och jag var ledsen, sur och nedbruten så ja. men det blev bättre när jag blev klar med samhällskunskapsuppgiften och åt medtagen middag. faktiskt. sen att man fick vg på engelska nationella, mvg i hela fotoAkursen och dessutom chans till ännu ett mvg. jag gillar det ibland, det där med att leva för skolan - det lönar ju sig, i slutändan.

//från att vakna som ett vrak slutade dagen oansvarigt i dumhetens och lustens tecken, orkar inte stå emot, oviljan är för stark. bara lite, svaghet för något annat än ensamhet.\\ 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback