och så var helgen slut

ja, helgen går fort när man har tråkigt. antagligen ännu snabbare när man har roligt och är småfull lite hit och dit. igår satt jag hemma, hade ont i knät och frös och var allmänt småsjuk och orkade inte göra något. BIG MISTAKE! planen att sticka in till stan idag föll ganska hårt eftersom, ja det helt enkelt inte var en lika uppsksattad idé som jag hoppats, hos min vän. och sen får jag reda på att världens snygging var där igår och saknade min närvaro. jag dör på mig själv.

därför så köpte jag onödiga saker för att må lite bättre, åt lite godis. och hej hallå min bror är över. känns bra. inte alls så läskigt som jag trodde efter min bloggattack mot honom senast vi sågs. inte alls den förvirrade själ jag minns virra bort sig bland skuggorna. utan min bror, min göteborgare just nu placerad i malmö. så ja, grillat och äckligt gammalt godis (som jag självfallet åt av) och med andra ord. jag och alex vann - som vanligt.

(ord: klassresa)
ma: sånt som man kanske gör i 7'an, 8'an eller 9'an...
pa: golf!
alex: sexdebut!


det var kul när man var där. min förklaring på alfons åberg var "fredrik reindeldts son", och alex förstod också!


med andra ord är verkligen sjukt roligt. ett tips till alla som tröttnat på monopol och annat trams.  det går (för er som inte vet) ut på att förklara ett ord utan att nämna det, alltså med andra ord så pass bra att lagkamraten ska gissa desamma som står på ordbrickan. 
   tex. du tar en ordbricka där det står blodkorvm då kan du varken säga ordet blod eller korv. utan istället kanske "det där som serveras samtidigt som potatisbullar" 
   ett spel som alltid innehåller skratt och ja, det är helt enkelt ett helt fantastiskt gemenskapsspel.


så egentligen bör jag inte klaga på helgen trots att den i praktiken sugit ganska hårt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Pappa: GOLF?

2010-05-09 @ 11:10:25
Postat av: little A

that's right, that's what he said!

2010-05-09 @ 23:41:10
URL: http://jagvillkunnavaracool.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback