en dag på landet

24 februari var det äntligen dags för mig att ta mig ut till ellipälsk uti tjottahejti på landet. det började bra, men att gå upp tidigt och sådär, man sover ju inte längre än till sju ändå när man har tre familjemedlemmar som rusar upp och bökar för att de ska till sina arbeten. nej, där var det inga problem. men de kom...
   larmet krånglade när jag skulle gå och jag fick springa till bussen, vilket inte är mer än typ 50 meter, och bussen står kvar. jag springer fram till dörren, chaffören har stängt den och startat motorn. jag bankar lite på dörren, egentligen i onödan eftersom han redan ser mig. men tror ni han släpper in mig va? NEJ FÖR HAN SLÄPPER INTE PÅ MIG PÅ BUSSEN DEN JÄVLA ÄCKLIGA ÖÖÖÖÖH! suck
   förtvivlat sätter jag mig med gråten i halsen (jaja, sluta mobbas nu) i busskuren och tänker "jävla idiot...". nästa buss gick inte förän flera timmar senare och jag hade ingen hemma som kunde skjutsa mig. men, mitt i min förtvivland kommer en vit skåpbil körandes av en kvinna som verkar dela ut tidningar. jag går lite sakta frammåt, och tittar på henne. hon tittar på mig och tror nog att jag är lite knäpp, men jag samlar mod och säger "ursäkta, du ska inte till harlösa?".
   det skulle hon, visst att hon skulle göra några stopp på vägen men ändå, jag kom till harlösa, och det var baske mig en bra mycket roligare resa än det varit att åka buss med en jävla surchafför! 

och väl i harlösa mötte elli och hennes mormor upp mig vid ica och vi åkte hem till gården ;]



vi pratade och chillade och tittade på det extremt stora huset hon bor i (!!!!!!!!!!) och tittade på djuren och traktorerna. vädret sög ju ganska hårt, blåsigt och kallt men vafan. vi bakade pannkakor utan socker, vilket tog lite jättelångtid eftersom någon *host* elli *host* råkade stänga av spisen mitt i alltihop. men det gick bra ändå, right? :]  sen tog vi även moonlight på en tur. det var en sjukt myyywsig dag så att säga, ellipälsk me love. ♥









ja,  alla bilder kommer inte upp, dels för att maxstorleken på bilder är 8MB, detta stämmer inte riktigt in på alla mina bilder. mjoffmjoff. men visst blev bilderna helt okej, med tanke på vädret och se übertjocka tumvantarna jag bar. ellipälsk ♥

nej om du frågar mig var dagen helt sjukt bra, sen vart det hem en halvtimme och så in til malmö för att se på maskinen! OH MA GAAAAHD, ME BIG LOVE, AHAAA! smällde mig nästlängst fram och svettades, skrattade, sjöng med, skrek, drog i afasis jeansfickor, grabbade om frejs skrev, hjälpte till att bära frej över folkmassan. MUMS! 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback