lindköping



HELLO LINDKÖPING,  WAY TOO LONG SINCE LAST TIME!

hälsa på kusinerna i lindköping var fantastiskt roligt, trots att det mesta vi gjorde var att småpimpla (de vuxna pimplade dock big time), åt helt sjukt god mat, snaskade chips, fnittrade, och självklart var vi ute på stan också en runda (två för mig och mor)
   vi ses inte så ofta och faktiskt har vi inte riktigt känt varandra sådär länge som kanske vanliga kusiner har. ni poppade upp sådär, när hasse bestämde sig för att hitta en en avlägsen men ändå riktig bit av sin familj. detta ledde ju till oss, lång historia det där, egentligen är han mest min halvmorbror den där hasse-nasse men  det där med halv hit och en annan halva dit, vad spelar det för roll egentligen, det är ett ord jag för det mesta inte räknar in alls. 
   jag hade alltså en mycket trevlig visit i lindköping, man behöver inte göra så mycket för att ändå bara trivas, inte enligt min mening, vi satt och såg på stjärnorna på slottet och två filmer. det sistnämnda var jag och vicke ensamma om, de vuxna drack vin och dylikt i köket och vi såg benknäckargänget och dödsleken, tror jag bestämt. söta småskumma historier båda två fast på helt olika sätt såklart. värdelöst vetande kanske?
    det var i alla fall sorgligt att fara hem, det kändes inte att vi skulle hem förän alla satt och väntade på det, det var påtagande jobbigt och trist att behöva åka hem. tågresan bestod av läsa, käka en jävlarns massa godis, och lyssna lite på musik. komma hem till något form av bombnedslag och bara, äh, palla. satte igång musik och hade planer på att städa men icke. pallade inte.

bilden ovanför: bilder från helgen, såklart. vänster sida till sida och neråt, ja, som man läser, rad för rad: mamma blickar ut på tåget, vicke äter chips, middagsdags, anna ser smått oroad ut (kanske pappa som snott fler tandborstar*), pappa och hasse lite smått lulliga och likadana, carro lyckades vara med på bild trots hennes bristande infinnande (hon jobbar jobbar jobbar, you go girl), vicke är söt, jag packar och glittrar och sist men inte minst de ochiliga chilinötterna.

* första natten var pappa lagom nykter, tog vickes tandborste!

och angående de oemotståndligt söta bilderna till vänster, vicke jag säger bara - SKYLL DIG SJÄLV :)

andra kommentarer om helgen, mjä, skulle väl vara att kjell bergqvist äger hårt. vi såg stjärnorna på slottet, första gången för mig och herre gud, jag tyckte om honom redan innan och efter detta avsnitt så lovar jag att dyrka inte vore ett alltför svagt ord alltså...  



Kommentarer
Postat av: Sara

Alex och jag såg också det stjärnorna på slottet avsnittet och jag håller med Kjell är ju sjukt bra, ett jävligt kul avsnitt. Meg får en liten guldstjärna också för att hon inte kan lägga sig i en hängmatta och jag älskar Björns kommentar därefter " meg sluta jag får en hjärtinfarkt!"

2010-01-19 @ 13:15:41
Postat av: panda'

haha, det har du alldeles rätt i, det var något av det absolut roligaste på tv på länge!

2010-01-19 @ 13:55:04
URL: http://jagvillkunnavaracool.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback