i'm sick man!



så vad har jag gjort idag. jodå, jag har byggt på en "hej jag är frisk"-image, måste till skolan imorgon, kan inte lämna alla dessa grupparbetande kamrater i sticket. därför har jag i flera timmar faktiskt läst om burma och dess konflikt, hemskt. lite ledsen i ögat blir man allt...
   annars såg jag slutet på gökboet, två avsnitt av OC, legat i sängen och halvsovit. druckit te, bråkat lite, halvsovit lite till, och så P3 Guld galan såklart!      öh, fast mest av allt har jag nog varit jävligt äcklig, men vad annars när man är sjuk?

timo räisänen är något av det finaste som finns liksom jonathan johansson gör han väldigt mycket genom att bara synas vilket också erik hassle gör trots att han inte ens är riktigt med som såklart inte kent heller ville vara, den sötaste från mando diao däremot och johnossi som gjorde att priserna som delades ut till olika, vad kan jag göra åt det, det första priset för popnåntingtjoho skulle jag dock vilja ge till alla nominerade men man kan inte få allt här i världen, miss li fick tyvärr ingenting, lars winnerbäck fick lite väl och visst är vi alla stolta och glada att amanda jenssen äntligen har kommit så pass långt att hon vågar sno ett musikstycke nästan rakt av, grattis till dig, årets stora rappartist var ingen jag kände igen, och med två wannabe-GaGa outfiter blir det sällan helt okej, men robyns fantastiska tillsammans med de andra backseet lovers så var det en helt okej bra gala, alla man önskar pris till kan ju tyvärr inte få något.


Kommentarer
Postat av: Djur

Kent var givna vinnare, deras nya skiva var en strålande kombo av deras nyvunna depeche mode-rock, däremot förstår jag inte varför Lars Vinterdäck, Wienerbröd, eller vad han nu heter, alltid måste få så jävla mycket uppmärksamhet. han är inte särskilt nyskapande, och har dessutom spelningar på Alla Hultsfredsfestivalers Alla dagar. Men mången svenne gillar enkel smärtstillande ... ja just det, svenmskpop. Hur som helst vet jag inte vad mando diao gjort för att förtjäna något för 2009 (vet du?) jag undrar var alla intressanta nykomlingar tagit vägen. Året har ju varit något av en förnyelse för hela musiksverige, och nu talar jag utifrån vad jag hört på P3 (de kan ju inte gå hur smalt som helst och plocka artister längst ut i från svansen, det förstår ju jag med).

Hur som helst undrar jag: vad är det Amanda har tagit en hel låt från? inte för att jag vill motbevisa utan bara se vad det är. De är ju otroligt många som gjort på liknande sätt: jens lekmans opposite of hallelujah är ju helt koppierad musikmässigt, för att inte tala om Timo, Håkan Hellström, till och med pet shop boys gör ju på det viset. är det dåligt?



vad gäller hiphop-killen har jag nog inte hört så mycket däremot vet jag att han blivit uppmärksammad utomlands och innomlands och att han är en jävel på att framföra bra åsikter på bra hiphop-vis (förutom kent och Amanda jensen tror jag han är den mest värde vinnaren, och fever ray för dansmusik) http://www.youtube.com/watch?v=4F-CpE73o2M kolla videon !

2010-01-21 @ 15:51:58
Postat av: Djur

måste tillägga: nu har jag kommit fram till vilken Mando Diaos låt är. jag har visst hört den, den förtjänar enligt mig inte bättre än happyland, men så är jag inte värst förtjust i bröderna och deras två vänner. Hur som helst så van ju deportees också någonting, och det är värt att fira! kolla på det här om du har lust att få inspiration av konspirationsteorier MysterietmedKungsbacka-sefilmen_109465.pls" rel="nofollow">http://www.gp.se/gptv?path=gptv.abcdn.net/TV-ARKIV/Goteborg&playfile=12270MysterietmedKungsbacka-sefilmen_109465.pls (du fattar att ajg inte har särskilt mycket att göra i all min tristess)

2010-01-21 @ 16:42:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback