de e la gôtt

idag, söndag har jag lärt mig att ett visst antal göteborska ord inte stavas med ett vanligt ö, utan ett ô. notera!

jah, åh varför
har inte jag skrivit nu, på hela helgen - det är faktiskt då det egentligen händer något värt att skriva om. och därför;

fredag: skola såklart, svenskaprov som kändes askalasbraa :D (fast jag vet inte, känns det bra kanske det har gått åt skogen) och sen efter skolan så blev det stan med kila, alex och elli - lovely lovely! sånt gillas!
   på kvällen blev det först frysa häcken av sig och dö på viggos. fyra av oss kastades ut, och stack hem. vi satt kvar en liten stund, amanda, kotte, slakis, deras kompis och jag - käka på bk och sedan till spisen. 18gräns såklart, men jo visst, vakterna kommer inte förän senare och jag kom in alldeles utan problem och lyckades vara där heeela kvällen. sjukt braau. väl inne kollade de ju inte lägg då man köpte öl så he-he-heeej en jävla massa öl, åh dans, åh skratt, kramar och kyssar. ludvig och dojjan, oh yes me like! - kom hem me sista bussen, däckade hårt.



lördag: asballepigg alltså (host). men upp och hoppa, gå sexan i skrylle, in till malmö och köpa objektiv, ka-ching! eller nej vänta, ka-chong, eftersom jag pundade ut med över 4000 kr. men det var det säkert värt. jag ville dock sova typ hela tiden, så jäääävla trött! hahaha, men sen blev det chill mitt på dagen, men fix fix och iväg på 50års-firande. bjärred hej, fulla människor hej, full amanda hej, dansa dansa dansa. sjukt kul med vuxna människor. speciellt mina bordskavaljeer. så fantastiskt. lite felplacerad är man ju bland alla 40+ men vad fan, jag hade sjukt kul och Staffan vill jag ju fan fira, min fantastiskt roliga gudfader :] 
   återigen, hemma halv tre, full, däckade hårt.

söndag [idag]: amen ännu piggare, klockan sju - VEM FAN VAKNAR KLOCKAN SJU PÅ EN SÖNDAG NÄR MAN INTE SOVIT PÅ EN VECKA?!  suck my dick. men anyway. gått nån mil, dog dock, fikat alla hjärtan dags fika, och snart ska det spelas spel och sådär. mys. :)

btw, såg klart på Australia i morse, jag grät sönder. WIKTIGT BWA FILM!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback