du är snyggare än dem

häromdagen, la någon av mina vänner en kommentar om någon annans klädval kombinerat med kroppsform. eller, det var nog flera veckor sen. och det har hänt sen dess, det är en del av vardagen och jag kan inte säga emot att jag är delaktig ibland. jag menar kom igen, hur tänker man när man drar ner linnet över sin två storlekar förliten push-up BH, så att den verkligen precis täcker? om den nu ens gör det. sånt kan jag inte låta bli att säga något om, till och med skratta åt.

men sen när man ger sig på någon för att tjejen har "mage" då blir jag fan bara sur. vadå, alla har ju en mage, den ser bara olika ut från person till person. och "om man har mage kan ju inte knyta ett band sådär" eller "ser man ut så ska man fan inte ha ett sånt tight linne". vad fan är det? saken är den att alla vantrivs faktiskt inte bara för att de inte strävar efter det nästan omöjliga. många är faktiskt stolta över hur de ser ut, även fast de inte är så man ska se ut. saken är den, att idealet i samhället idag är, för det är det faktiskt - helt jävla sinnessjukt. man är förstörd redan i början av tonåren. ni behöver ju inte sabba deras självförtroende!

jag vet hur det är att ha noll känsla för sig själv och sitt utseende. det vet jag. jag tampas med det varje dag. idealet slog ner mig men om jag skulle ändra på allt folk hånat mig för, vem hade jag då varit? en barbie? hade en baribe varit en människa är det en omöjlighet att hon skulle kunna stå upp, det är faktiskt bevisat.

TJOCK ÄR NÄR MAN HAR VIKTPROBLEM SOM ÄR SKADLIGA FÖR HÄLSAN.
fattar ni inte det, annars är man ju inte tjock. ni är inte tjocka. FATTA!


det är svårt att ha självkänsla idag. det har jag märkt. förutom hos mig själv har jag sett det hos en av mina bästa vänner. det är hemskt och se, höra och jag känner mig värdelös när jag inte kan hjälpa henne med ord. jag är så nedrans värdelös på att säga rätt saker. det suger, för jag skulle vilja göra allt för att hon skulle kunna se hur otroligt snygg hon faktiskt är.

förstår ni inte att ni är vackra, snygga på sitt egna unika sätt. men man vill ju vara som alla andra, eller hur. annars passar man ju inte in!

alla passar inte i jeans. alla passar inte i det figursydda långklänningarna. så är det bara, varför håna dem som inte passar i samma kläder som du?

jag vet inte hur många gånger man har hört, läst och kanske sagt det själv till någon man bryr sig om. att, "lyssna inte på vad andra säger, ta inte åt dig, de ljuger". ofta är det nog så. jag skulle vilja skriva det igen. egentligen skrika det i huvudet på alla som inte lyssnar. skit i vad andra tycker, va dig själv, klä dig som du känner och som du vill. som DU tycker är snyggt.


jag kammar noll i stil. jag har ännu mindre utseende att skryta om. och dagens samhälle har sopat bort varenda liten bit av mitt självförtroende. men det är såhär ser jag ut, lev med det eller dra.


Kommentarer
Postat av: Les Pâtes Papillon

jag klandrar visserlligen bara mig själv.det är för att jag tagit mig ned i skiten själv. att jag ensam är skyldig till fångenskapen i detta samhället är en självklahet. förut var jag inte så nedgrävd. den gågna sommaren var den värsta i mitt liv och jag vill bara fly.



Vamos fugir

Deste lugar, baby

Vamos fugir

T cansado de esperar

Que voc me carregue

Vamos fugir

Proutro lugar, baby

Vamos fugir



eller som Håkan Hellström skulle ha sagt:

Låt Oss Fly

Låt Oss Segla Bort...

2009-10-05 @ 16:09:49
Postat av: Les Pâtes Papillon

men det du skriver är sanningen. allt är sanningen.

2009-10-05 @ 16:10:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback