farsdag [√]

idag. vaknade halv nio. helt sinnes, nästan. fast inte om man är jag. det blev frukost/dusch/musik/städa och sen paketera paket till farsan. ma och jag var på ica och handlade, sedan var det ut på en promenad med föräldrarna.
   vi gick en runda, någonstans i närheten av vombsjön (man såg den typ en gång på hela rundan), det tog lång tid för vi virrade bort oss och fastnade vid olika saker. bland annat att vi var hundra säkra på att det var älgar vi hörde nere i dalen - men nej, det var kossornas romanden som ekade. suck. sen gick vi förbi ett gammalt förfallet hus, läskigt när dörren blåste upp och sånt. fy fan, men samtidigt lite häftigt. mamma tog en kalender, den visade sig vara från 1958. vi åt lunch och fikade på vägen också. en riktigt farsdag-runda :D


bild på pa från i somras. glad. säger man verkligen grattis på fars dag?
glad fars dag tycker jag allt att man borde säga!

det var mörkt när vi kom hem och väl hemma blev även mitt hår några nyanser mörkare (so exciting). nej faktiskt inte.

det blev middag (MUMS) och paketutdelning. bok från mamma, choklad från oss båda och en t-shirt från mig, som han faktiskt tyckte om! SJUUKT BRA VA (grynet-rösten) och ja, sen blev det ju såklart - söndag - film och godis. pappa fick välja film. vet ni vad han valde? (såklart ni inte vet) han valde "Superhjältarna", alltså disneyfilmen och shit. det var länge sen jag såg pappa skratta så mycket. jätteskoj var det faktiskt. jag blev helt glad i hjärtat :)

och på tal om the incredibles, så tänker jag konstant på att bobs chef ser precis ut som skådespelaren william h macy gör i thank you for smoking (som är en bra film). men verkligen, de är precis likadana! ._.


Kommentarer
Postat av: Terese

hahaha jag kan faktiskt tänka mig att roland skrattade en del till den filmen.. speciellt åt hon korta irriterande saken. du skriver fint och inlevelserikt.. håhå. puss på sötsaken

2009-11-09 @ 17:46:01
URL: http://twitter.com/nidnal
Postat av: Les Pâtes Papillon

VA FAN! det där vill ju jag också uppleva, ibland är det ju typiskt att man bor i lund (rykten säger att jag dessutom ska byta en plats med en äldre bror till våren, vi får se hur det blir med den saken, rykten är inte alltid sanna men oftast väldigt lockande)



PoG? så jävla synd att alla de fem sex ställena jag hörde av mig till inte hade plats för en praktikant. det hade nog varit mer givande - men vem vet, det kanske finns en liten byggnisse i dig, amandapanda? i vilket fall som helst så hittade du ju rätt, jag stötte på LillieochAnna på esplanaden, de verkade totalt bortförvirrade.



sen tycker jag att din nya bloggbild är fantastisk!

hoppas vi ses snart, tänkte om du ville se 50 days of summer, eller vad den, heter med mig? om du vill se Upp ;) kan vi se den också, för jag har den nedladdad!



äslkar dig sis! imorgon ska jag bli sjuk (svinmedicin ska tas ikväll!)

2009-11-10 @ 11:32:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback