kristaller väller upp

jag sitter inte alls vid datorn längre. jag vet inte hur man gör.


julafton: jaaah, vi firade jul, såklart. hela familjen, farmor och annas daniel. kalle anka, lussebullar, glögg och pepparkakor, karl bertil jonsson och aladdin-askar, även TP-spelande och paketöppning, med en massa fina julrim och så all julmat förstås. det var en fin julafton, det var det. klart att den innehöll tårar, i hemlighet, i tystnad. annars fint. mamma och jag gick till kyrkan - midnattsmässa, hon var lite smålullig och hade jättekul åt sebastian och bengan (vad fan heter han?!) som satt med sina basstämmor bakom oss. wäy.


jaag fick:
Breathe Carolina - It's Classy Not Classic [CD]
en grymt önskad tunnika-t-shirt
TP-miniformat - Disney Pixar [spel]
Håkan Hellström Live på Peace and Love  [musik-DVD]
Livet är underbart [DVD]
handduk med leopardmönster
tallrik med bland annat en panda på
OC säsong 3 och 4
+ en tomteprydnad X)

(glömde jag något är det fan bara sjukt)

1. 2. 3.
4. 5.
6. 7.

bildförklaring:
1. julgranen som jag klätt ensam
2. random bild bara
3. nu tändas tusen juleljus?
4. julmat
5. julmat
6. sjukt fin och söt bild när anna och daniel dansar men HJÄLP i fönstret!
7. jultomten *host* pappa *host* nätlinne *host*

_____________________________________________________________

juldagen: hej hopp faderullan, släkten är på g. feffs och familjen, mormor och morfar, mats och sissi och så supersöta sara förstås! det är mysigt med släkten trots att den är så stökig och galen. feffs och jag kunde ta oss undan ett tag och prata, även sorgliga saker lyckades vi ta in och jag tror inte att jag klarar mig utan dig. julmat och paketutdelning fast i omvänd ordning. sedan dansade vi oss svettiga, irene stukade foten och mamma trillade ner för trappan. några tog sig hem men feffs och hennes familj stannade, det vart partaj och vi somnade lite innan fem.

"ALZHEIMERS! hon går i min klass!"

jag fick:
chokladkaffe och supersnygga örhängen - svåra som fan att förklara (kommer bild)
HM presentkort
Carlings presentkort x2
4 st. nagellack
The Nightmare Before Christmas [DVD]
What's Eating Gilbert Grape [DVD]
Chocolate [DVD]
Veronica Maggio - och vinnaren är...
Jonathan Johansson - En hand i himlen
och en chokladklubba såklart :)

1. 2. 3.
4. 5. 6.
7. 8. 9.


bildförklaring:
1. mats och sissi (masi) tittar i gubbkalendern (!?)
2. feffs och jag som dansar till mariah carey
3. släkt under paketutdelning
4. anna varm i tomtekläder
5. daniel
6. storebror
7. vid middagsbordet
8. alla lyckades typ vända bort huvudet igen ><
9. julpuss



se bilden större ->

_____________________________________________________________

annandag jul: alla vaknar bakfulla? haha, jag gick upp sent, typ halv tolv och då var bara mamma och pappa uppe, vi åt frukost och tittade i mammas gamla fotoalbum. älskade gamla foton. helt fantastiskt. blir så glad. mamma hade två kompisar, två av hennes bästa. båda var väldigt lika, även i namnen amanda och kriss. jag blev glad. och ja, dessa vackra minnen. fantastsikt. det blev en lugn dag och trots att jag var sur och tvär på grund av magen så stannade feffs då hennes familj åkte hemmåt. det värmde. kvällen bestod av sjätte sinnet, mirrors, slutet av förtrollad och super 8. godis, popcorn och glass också såklart. jag däckade ganska hårt sen, jag han inte ens tänka en tanke, och jag vet att det är själviskt mot min övernattare men det kändes bra. att bara somna liksom, mitt huvud hade inte orkat tänka något, jag ville inte tänka. puss.

söndag: jag var uppe tidigt, jag var så hungrig. läskigt. och ja, dagen blev film och tv och tja, knäcka nötter och tja, chilla. inte säga så mycket. jag klarade mig ganska bra ändå. ord behövs inte alltid. men nästa gång ska jag säga mer. men allt är så upp och ner. och jag vet att du förstår.
   det var faktiskt riktigt hemskt i bilen hem, jag önskar jag hade sagt något bra, men det gjorde jag aldrig. och kvällen utvecklade sig så som att vi tittade på någon film, som jag inte vet vad den hette och jag åt godis och drack te och kände mig klämd, trött och uttjatad.

måndag: shop-a-long med storebror i malmööe. älsklingsbror och jag for till malmö och jag införskaffade mig i alla fall kinamat i magen OCH ett bar übergulliga jeans. och kvällen blev också helt jättebra, träffade amanda, josse, sara, emma, natti, oskar och sandra. och en del på vägen. vi satt först och... tja, vi spelade spel, alltså egentligen gjorde vi ju inte så mycket, men det krävs bara bra människor för att jag ska bli glad. så, ja. det var bra.

tisdag: upp och ta spruta, JÄTTEKUL (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11111111111111ett11en) not, ont! men tredje sprutan mot livmoderhalscansercplångtord i alla fall. sen blev det entré med mamma, träffade frida (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) helt sjukt, blev helt chockad. typ. wow. shoppade upp mitt presentkort kan jag ju säga, på carlings, blev älsklingsskjortan och sen hittade jag lite mer, vi gillar det. blev dock lite väl mycket på slutet. men ja, lite väl många timmar ohyes.

onsdag: gud, det är idag. jag har inte gjort ett skit, tackade nej till fika med amanda för att sitta och vänta på en daniel som aldrig hörde av sig vilket han igår sa att han skulle, och bror åkte hem förstås. jag vet inte, det har varit en typiskt... jag vet inte riktigt, det är så mycket. tankar och kiss i huvudet, skvalpar runt om vartannat. det gör ont. vem kan tro på evig kärlek, vem kan tro på det nu? feffs, jag tänker så mycket på dig och hur du har det, jag vet inte precis hur du känner, men jag älskar dig i vilket fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback